Sömntuta

En del av planen för idag var att jag vid 11-tiden skulle ringa och väcka Simon. Ringa i lagom tid så han kunde vakna och sedan traska till skolan och äta lunch med mig innan han skulle börja plugga. Så blev det inte. Ringde gjorde jag men efter första signalen la han på. Nästa gång kom jag direkt till mobilsvar. Skulle väl gissa att betteriet tog slut i hans mobil. Vissa är ju inte bäst i världen på att komma ihåg att ladda mobilen. Så min gissning, efter som det dessutom är tyst och tomt i lägenheten, är att han kommer sova minst två timmar till.

Men resten av dagens planer går i alla fall som planerat. Än så länge. Har suttit på expen och bokfört, fick även en julklapp - tackar och bockar! Har ätit lunch, om än själv. Och nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli i alla fall kvart över ett innan jag traskar in till stan på Melodifestivalsbloggmöte. Sedan är tanken att jag ska tillbaka till skolan och plugga redovisning innan det är dags för phösarmöte kl. 17. Förhoppningsvis får jag en hel massa plugg gjort så jag bara kan ta det lugnt ikväll. Ska väl sitta och plugga lite nu också, typ läsa om överavskrivningar. Igen.

Kommentarer
Postat av: Jossi

Min pojkvän är likadan....suck!

2008-12-17 @ 16:31:05
URL: http://ungebarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0