Julpynt och fest

Gårdagen började med att vi städade hela lägenheten och gjorde fint. Sen blev det en vända på stan innan det var dags att ta fram allt julpynt.

Såhär blev det:


Hittade egentligen ingen vettig plats för Simons ljusslinga men detta fick duga!


TV-rumsfönstret


Närbild på våran jättefina stjärna!


Köksfönstret


Adventsljusstaken


Diverse julkort


Lilla rummet

På kvällen gick jag först över till Lisa där vi kollade lite halvt på någon konstig film medan hon, Läcki och Malin gjorde i orndning sig. Vidare sen till Jimmy och Pia för att fira Jimmy som fyller år idag. Grattis! Var världens finaste och mumsigaste tårta!

Senare på kvällen var det Älvsbackafest. Brukar alltid ha jättetråkigt där så hade bestämt mig för att inte gå. Dock kom jag på sen att om det är ån gång jag ska dit så var det nu ett ypperligt tillfälle eftersom Malin och Läcki var här uppe. Så gick hem, tvättade håret, bytte om, fixade i ordning mig, fixade dricka till kvällen och gick tillbaka - allt på endast 20min. Tempo!

Festen sen ja. Själva festen var ju inte speciellt rolig men hade jätteroligt sällskap så var riktigt kul ändå! Gillade även min och Emils konversation. Gick ungefär såhär:

Emil: Anna, du har färgat.
Jag: Va?
Emil: Typ........ Håret!
Jag: Nje, har inte färgat håret sen PUCK
Emil: Nehe...
Jag: Men du kanske visste att jag har hemma så att jag snart ska färga håret?
Emil: Ja precis! Det är mitt sjätte sinne! Antingen så är det ljusare......... eller så är det mörkare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0