Nyckelharpa på internet...

... om tio, nej jag menar två år. Oerhört intressant läsning måste jag påstå, eller inte! Ett helt kapitel ägnat till hur man använder CDn längst bak i boken. Och visst, det är 8 år sen boken skrevs så det kanske fortfarande fanns folk som inte förstod hur man skulle använda den på den tiden. Det kan jag gå med på. Men varför vår lärare tycker att det var ett bra kapitel att läsa, sammanfatta och sedan redovisa inför resten av klassen förstår jag verkligen inte! Att dom genom hela kapitlet har som exempel på hur folk som spelar nyckelharpa har använding av internet gjorde inte det hela roligare!

Men nu är det läst i alla fall. Och lyckligtvis för mig har vi delat upp det så att Jimmy ska sammanfatta det kapitlet. Så jag ska istället skriva om olika arenor. Mycket vettigare måste jag påstå!

Är dessutom lite roligt med fördelningen. Jag och Jimmy har ungefär 50 sidor att sammanfatta. Likaså Pia och Robin. Lisa har dock bara nio sidor. Så långt är det väl ändå vettigt eftersom Lisa är själv. Men att alla ska sammanfatta sina sidor på 1-2 A4 känns ju lite udda. Vi kommer ju verkligen få ta med bara det absolut viktigaste medan Lisa kan skriva det mesta som är intressant. Menmen, är ju Åsa som kommit på uppgiften så vad annat kan man förvänta sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0