Ändå ganska nöjd

Har blåst och haglat som aldrig förr idag. Riktigt hemskt väder! Men något underbart följde med det dåliga vädret. En hel massa snö försvann. Är väl ungefär två decimeter snö kvar på gräsmattorna men alla gångvägar är torra och den lilla grillplatsen utanför köksfönstret är snart tom på snö. Det går framåt. Snart kanske vi får vår här uppe i Norrland också? Så länge det finns grodor finns det hopp, eller vad heter det? Fast grodorna kanske inte kommer fram än. Kanske är för kallt. Har ingen aning faktiskt. Är ju inte direkt någon grod-fantast. Men hoppas tänker jag minsann göra ändå. Även om det inte finns någora grodor... än!

Just nu sitter jag med min rosa mysiga filt och väntar. Är ju dags för Filip och Fredrik på TV nu igen. Måste ju se om det är nå bra. För övrigt hade jag hellre haft en Simon som värmer mig än filten men filten får duga nu när Simon är hos Bosse och pluggar. Funderar på att göra en kopp varm choklad. Kan ju både värma mig och kanske få min onda hals att göra mindre ont. Typiskt bra.

Känns som att jag bara sitter och svamlar. Har inget vettigt att skriva men inte heller något vettigt att göra så ovettigt skrivande fick duga för stunden. Men ska sluta nu.

Kommentarer
Postat av: Malin

Grodorna har dykt upp här i stan iaf.. Fullt av grodor, paddor och ödlor har jag sett iaf =)

2009-04-19 @ 22:52:20
URL: http://ouialin.blogg.se/
Postat av: Ewe

åh tack för idén om varm choklad! att jag inte kom på det själv nu när jag fryser och glömde köpa cappuccino =P

2009-04-20 @ 18:54:48
URL: http://ewees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0