Inte alls som det var tänkt

Det som stog på schemat igår var att storhandla, plugga, uppdatera mitt CV och ställa mig i bostadskö i Sollentuna. Storhandlingen fixade vi. Plugga gjorde jag lite grann men är inte klar så blir att plugga en hel massa idag. Resten glömde jag totalt bort.

Istället satt vi och spelade en hel massa på xboxen. Simon hade köpt en ny/till handkontroll (heter det så?) så vi var ju tvungna att prova hur det var att spela vi två tillsammans. Började med nått spel som lutade så mycket att jag knappt såg min gubbe. Vet inte riktigt vad dom hade tänkt med där eller om det bara är så att jag är allmänt blind. Sen spelade vi Start Wars lego-spel. Fattade aldrig vad man skulle göra men va lite halvroligt i alla fall, ibland. Sen blev det Halo... eller Kurt-spelet som det nu mer heter. Herregud va svårt det va! Förstod inte alls hur det skulle gå till att styra min gubbe med två spakar eller whatever. Hur jag än försökte så stog jag mest still, tittade upp i luften eller på mitt ena knä utan att veta om hur det hade gått till. Försökte ju titta rakt fram o hitta Simon, som för övrigt allt som oftast stog precis bakom mig. Behöver jag nämna att jag är sämst i världen på TV-spel? Men det största problemet var att när jag tänkte att "nu ska jag titta lite uppåt", då tittade gubben neråt istället. Det gick tydligen att ändra på. Tackar och bockar! Så när Simon hade fixat så den gjorde saker o ting bakvänt, eller så som jag tyckte den skulle göra kunde jag allt som oftast gå runt i alla fall. Sen att dom flesta gångerna jag lyckades döda Simon var när han stog stilla mitt framför mig så jag kunde få prova döda och inte känna mig jättekass behöver vi inte nämna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0