Nu är det slut

Nästa gång någon "bjuder" på middag där alla sen ska betala sin del av middagen tänker jag inte gå dit! Jag orkar inte längre! Det är dags att bli mer vuxen. Antingen bjuder man på middag eller så har man knytkalas. Men att någon köper all mat och att alla sen ska betala exakt på öret vad man är skyldig orkar jag inte med igen! Vill folk hålla på så, visst, go for it men räkna inte med mig! Det kommer hur som helst jämna ut sig förr eller senare. Är ju inte så att samma person alltid kommer vara den som bjuder på middag. Och skulle det bli så får det väl skylla sig själv om det känner att den får lägga ut mycket mer pengar än andra. Kan man inte bara ha trevligt och skita i alla jävla pengar?! Är helt sjukt trött på det!

Kommentarer
Postat av: Liz

Jag vet precis vad du menar. Det är därför jag aldrig tagit betalt när vi har ätit mat hemma hos mig. Det känns bara så oerhört töntigt.

2009-01-12 @ 11:57:55
URL: http://dublinbaby.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0