Done!

Gick betydligt fortare än jag hade förväntat mig att få klart dagens plugg. Lite över en timme bara. Kan ju visserligen bero på att uppgifterna är helt sjukt lätta och inte alls i närheten av vad som kommer på tentan. Men jag kan faktiskt uppgifterna vi fårr från läraren också så jag känner mig nöjd. Vinstfördelning i Handelsbolag samt varulagervärdering sitter som en smäck! Har dock fortfarande lite problem med vinstfördelning i Aktiebolag, men har mailat iväg mina funderingar till läraren så det löser sig nog tillslut i alla fall.

Största funderingen är:
Om det i en uppgift står att det är en emissionskurs på 140%, går då 100% till aktiekapital och 40% till överkursfond?

Om det är så känns det hyfsat vettigt. Annars är det ju antagligen hur krångligt som hellst. Så vi hoppas helt enkelt att jag har rätt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad har Dick för email? Har mailat till honom två gånger utan att han svarat. Funderar på om jag har fel email helt enkelt.

2009-10-22 @ 21:46:21
URL: http://dublinbaby.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0