Dag 20 – Mina förebilder

Mamma och pappa har väl alltid varit några slags förebilder. Kanske framför allt när man var liten. Det känns väl ganska både självklart och uppenbart.

Farmor är en annan förebild. Jag har verkligen världens bästa och coolaste farmor och jag hoppas och önskar att jag blir som hon när jag är 80 år. Skulle nog säga att hennes bästa egenskaper är hur genomsnäll hon är, mot allt och alla, och att hon trots sin ålder fortfarande är så intresserad av allt. Hon har koll på vad som händer runt om i världen och sist jag var hemma hos henne fick jag förklara hur de nya SL-korten fungerar (något hon egentligen inte alls har nytta av att veta då hon inte åkt kommunalt på flera år, men hon ville ändå veta). Och som en bonus lagar hon fantastiskt god mat!

Simon Cowell kan man nog också kalla för en förebild. Han har ett jobb (och nu syftar jag inte på att sitta i juryn för American Idol och X Factor) jag bara kan drömma om att ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0