Buss eller tåg?

Blev helt plöttsligt på riktigt planeringshumör! Har därför suttit och kollat upp bussar och tåg inför årets Tour Tour.

Manchester Airport - Nottingham
Buss: £17,10 (ca 4h)
Tåg: £33 (ca 2h 20min)

Svinigt dyrt! Lär ju bero på att man åker från flygplatsen. Men jag känner inte alls för att sitta på en buss i 4h. Undrar om det är värt att åka buss in till Manchester och sedan ta tåget till Nottingham?

Nottingham - Liverpool
Buss: £6 (ca 5h 30min)
Tåg: £12-£41 (ca 3h)

Här röstar jag definitivt för tåg! Dock måste man ju se till att man tar rätt tåg!

Liverpool - Manchester
Buss: £2 (ca 1h)
Tåg: £4-£10 (ca 1h)

Och här röstar jag för buss. Nästan gratis ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0