Genrep

Var och kollade på Skellefteå Konståknings genrep inför showen på lördag. Men först måste jag berätta vad som hände på vägen dit. Jag och Amir gick på trottoaren, sen helt plöttsligt får en bil sladd och kommer körandes i full fart rakt mot oss så vi fick göra världens undanmanöver för att inte bli överkörda. Herregud va läskigt det var!

Men så till showen.
Tekniskt sett var dom duktiga. Dom hade även riktigt amtitiösa dräkter. Men det finns några saker som definitivt behövdes förbättras!
  1. Allting var totalt osämmanhängande. Gör en historia av det istället. Tex som programmet om prinsessan och draken. Gör en hel show om bara det. Skulle kunna skriva ihop en sådan historia på 5 minuter utan problem. Kungen har ett eget program, prinsessan har ett eget program, draken har ett eget program där det smids planer eller vad som hellst, nybörjarna hade kunnat vara dom små fåglarna som prinsessan träffade i skogen etc. Det är inte så svårt.
  2. Berättarrösten. Viktigast av allt - snälla försök låta entusiastisk! Och om man gör en sammanhängande historia av showen behöver man inte konstant berätta precis vem som varit på isen. Det är bara alla stolta mammor som tycker det är kul och dom vill antagligen bara veta när just sitt barn är på isen, vilket dom redan vet. Visst har jag rätt?!
  3. Programmen. Första gången varje grupp var på isen var det intressant. Andra gången började jag undra om dom helt enkelt åkte fel program. Tredje gången var jag ganska less. Alla grupper åkte ju för sjutton gubbar samma program om och om igen! Kläderna byttes, armrörelserna byttes, musiken byttes, ordningen på momenten byttes. Men momenten som var med upprepades gång på gång. Jag har varit med i den här klubben, både som tränare och lite halvt som åkare, och jag är väl medveten om vad mycket mer dom kan göra. Låt dom glänsa istället för att bara upprepa allting!
  4. De äldre åkarna behöver tänka på att sträcka på sig mellan momenten och helt enkelt ha lite mer attityd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0