Hejdå Skellefteå

En taxi är bokad till klockan fem imorgon bitti. Då är det helt enkelt dags att lämna Skellefteå. Ska på ett sätt bli så otroligt skönt, vissa saker blir man bara så sjukt less på. Jag har till exempel under mina 3½ år här fortfarande inte förstått hur Skellefte-bor tänker när det gäller... ja, det mesta. Ett mycket underligt folk faktiskt (ja, jag drar alla över en kam nu). Andra saker kommer man sakna...

Äsch jag ger upp på att försöka skriva ett samanhängande blogginlägg. Vi kör på en lista istället.

Det jag kommer sakna med Skellefteå
  • Campusfolket
  • Studentlivet i allmänhet
  • Traversen
  • Nolle P
  • Att ha på sig overallen
  • Träffa massa nya knasiga studenter
  • Krysset
  • Närheten till kompisarna, Campus och Staan
Det jag inte kommer sakna med Skellefteå
  • Skellefte-borna (förklaring ovan)
  • Skellefteå AIK (riktiga AIK hittas i Stockholm, inbilla er inget annat!)
  • Den näst intill obefintliga snöröjningen
  • Staans öppettider (värdelösa!)
  • Dom långa vintrarna
  • Folk som cyklar mitt i vintern
  • Tanter som cyklar så att dom hellre kör in i folk än att cykla på "fel sida" av cykelvägen
  • Ungarna i lägenheten bredvid
  • Ekroths ryska
  • 2dm slask
  • Folk med förutfattade meningar om Stockholmare
  • Den enorma mängden getingar
Tack allt Campusfolk för alla underbart roliga saker jag har fått vara med om här uppe. Har (trots att Skellefteås minuslista blev längre än pluslistan) varit några av mina bästa år någonsin och det är utan tvekan på grund av er. Kommer sakna er allihop men ska försöka komma upp och hälsa på någon gång snart, helst när snön har försvunnit. Ha det så bra så syns vi helt enkelt. Kram och gruppkram och klumpesnusk?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0