Helt plöttsligt förstår jag

Det har varit delar av både interna och externa redovisningen som jag, när jag första gången gick kursen, inte alls har förstått. Sen nu tre år senare är det nästan självklart. Poletten har liksom hunnit falla ner tror jag. Lika var det nyss när jag skulle ta mig an investeringskalkylen. Har alltid haft lätt för just investeringskalkyler, men bara om man räknar utan skatt. Så nu inför tentan på måndag skulle jag göra ett försök på att räkna med skatt. Jag klarade det på första försöket. Var ju inte alls svårt. Ska ju bara komma ihåg att gångra avskrivningen med 0,3 istället för 0,7 som det är på restvärdet och inbetalningsöverskottet. Lätt som en plätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0