Melodifestivalen

Eftersom jag ändå är hemma och sjuk kan jag ju passa på att skriva vad jag tycker om kvällens låtar och annat. Har för övrigt bara sett en av delfinalerna så dom flesta låtarna är helt nya för mig.

Så först och främst. Är det meningen att dom ska se ut som boxare? Min första tanke var jultomtar.

Så till låtarna:


Darin - You're Out Of My Life
Bra början men sen kom refrängen. Känns inte som att verserna och refrängen ens är samma låt och dom två låtarna är på två helt olika nivåer. Hade dom fått till en bra refräng hade jag nog gillat låten men nu blir det bara konstigt. Snygga kläder dock. Det passar honom.
Betyg: 3/5

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Hade låten kommit för 15 år sen så hade den säkert kunna vinna men det är faktiskt 2010 nu. Nej, det här gillas inte.
Betyg: 1/5

Andreas Johnson
- We Can Work It Out
Det känns väldigt mycket som att jag hört det där introt någon annan gång, någon annan stans med någon annan artist. Eller vänta, det är inte bara introt. Var känner jag igen det här från?!
Betyg: 2/5

Timoteij - Kom
Oj, så typiskt melodifestivalen! Antar att det var oundvikligt att en sån här låt skulle komma med. Har aldrig förstått vad folk ser i sånna här låtar men något måste det ju vara. Men i mitt tycke är det fullkomligt värdelöst.
Betyg: 1/5

Peter Jöback - Hollow
Han har en så fantastisk röst! Finns ingen i Sverige som kan sjunga som han. Dessutom är han ju sjukt snygg och hade riktigt coola kläder, me likes his jacket! Men om vi ska ta och fokusera på själva låten... Underbar! Jag älskar den!
Betyg: 5/5

Ola - Unstoppable
En ganska bra låt, men jag undrar fortfarande var scenshowen har tagit vägen? Tror han att regnande fyrverkerier ska göra allt ascoolt?
Betyg: 3/5

Jessica Andersson
- I Did It for Love
Egentligen en ganska bra låt men det blir alldeles för tråkigt i sammanhanget.
Betyg: 2/5

Salem Al Fakir - Keep On Walking
Man blir så glad av den här! Dock lite minuspoäng för Björn Gustafsson. Visserligen gillar jag honom också men det var bara onödigt och meningslöst publikfrieri.
Betyg: 4/5

Anna Bergendahl
- This Is My Life
Påminner mig om mina, Jossis och Lisas diskussioner om Jamie Meyer, Darius, Östen med resten och han som spelade gitarr på något random torg i Linköping. Men det är en helt annan historia. Fast i och för sig, att jag har tid att tänka på en gatumusiker kanske kan ses som ett slags betyg på låten. Som ni kanske förstår gillade jag det inte alls. Helt sjukt tråkigt. Inte dåligt, tråkigt.
Betyg: 1/5

Eric Saade - Manboy
Om inte annat så är det ju i alla fall en låt som fastnar. Så om han går vidare kanske vi kan få nå poäng på att ingen kan glömma låten. Men sen vet jag inte om det är en så bra låt. Det mest underhållande är väl hans små skutt.
Betyg: 2/5

Så med andra ord,
Jöback va snyggast och bäst. Men jag tycker nog ändå att Salem borde vinna. Ta bort Björn bara så. Och så slipper vi förknippa den fantastiska Hollow med Melodifestivalen. Perfekt. Men båda två får nog min röst i alla fall. Vill ju inte riskera att någon annan vinner.

Kommentarer
Postat av: Ewe

Haha jag tror vi tyckte nästan raka motsatsen på de flesta låtarna :P

2010-03-13 @ 22:58:43
URL: http://ewees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0