Planering

En vecka kvar till tenta och dessutom en engelskauppgift som ska in på fredag. Med andra ord dags att göra en ordentlig planering för vad som ska göras i pluggväg.

Måndag
  1. Läs igenom sammanfattningen
  2. Ta reda på hur man räknar ut behov av rörelsekapital
  3. Se till att jag kan minst 5 nyckeltal
  4. Substansvärdemetoden
Tisdag
  1. Hävstångsformeln
  2. DuPont-metoden
  3. SWOT-analys (engelskan)
Onsdag
  1. Se till att jag kan minst 10 nyckeltal
  2. Avkastningsvärde
  3. Finansieringsanalys
  4. Market survey questionnaire (engelskan)
Torsdag
  1. Se till att jag kan alla nyckeltalen i sammanfattningen
  2. Kassaflödesanalys
  3. Fixa sista smådetaljer (engelskan)
Fredag
  1. Gör en gammal tenta
  2. Repetera Investeringskalkyl
  3. Repetera Hävstångsformeln
  4. Reptetera DuPont-metoden
  5. Inlämning engelskan
Lördag
  1. Repetera substansvärdemetoden
  2. Repetera avkastningsvärde
  3. Repetera finansieringsanalys
  4. Repetera kassaflödesanalys
Söndag
  1. Repetera nyckeltal
  2. Läs igenom sammanfattning
  3. Repetera om det är något jag fortfarande inte kan
Måndag
  1. TENTA 9.00!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0