Lunchrast

Passar på att blogga lite på lunchen. Har en lite halvpanikdag idag, eller i alla fall den senaste timmen. Hade bokat catering till lunch för ett möte här på jobbet. Men då satt det fullproppat med studenter precis där lunchen skulle dukas upp. Eller fel, det var nog bara hälften av platserna som det faktiskt satt studenter vid. Resten av platserna var fullproppade med deras grejer med studenterna i fråga var inte där. Med andra ord ingen som kunde plocka undan. Så först försökte jag hitta någon annan stans där lunchen kunde förtäras. Det gick mindre bra då det var ett för stort sällskap för resterande rum. Så plan två var att försöka få alla studenter + saker att flytta sig. Det räckte inte lilla Annas klena röst till för så fick springa runt och leta efter någon annan som kunde skrika. Studenterna flyttade tillslut på sig och det gick faktiskt riktigt snabbt för dem också. Dock var ju jag aningen försenad nu. Men mitt i paniken sprang jag in i Ove som glatt hjälpte mig duka fram. Räddaren i nöden! Så (med lite hjälp av att mötet drog ut på tiden också) allt som allt blev vi tillslut bara fem minuter försenade. Så nu kan jag nästan pusta ut. Ska bara duka undan sen och fixa fika lite senare. Det är lugnt!

Men till en helt annan sak. Fick en väggalmanacka för 2011 idag och insåg va sent allting händer nästa år. Påsken är 22-25 april (finns det fortfarande vettig snö i backarna i Åre då?!). Det innebär ju i och för sig födelsedagsfirande under påsken. Framför allt om Jossi åker med upp men jag gissar att vi som vanligt kommer bo/spendera en hel del tid hos kusinerna och minsingkusinen (på mammas sida) fyller ju faktiskt år samma dag som Jossi. Men det var ju egentligen inte födelsedagarna jag skulle skriva om. Kristi flygare är 2 JUNI (!!!) och pingst den 11 juni. Jag menar, jag är född på pingstafton... det är nästan en månad tidigare än vad pingst är i år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0