Westlife - Gravity

Beautiful Tonight
Jättehärlig låt som lika väl hade kunnat vara första singeln. Riktigt riktigt bra. Känns dessutom som en perfekt öppningslåt till nästa års turné. Lite som Where we are och World of our own, fast ändå inte.

Safe
Första singeln. Gillade den inte alls första gången jag hörde den. Tyckte den var riktigt tråkig, men efter några lyssningar insåg jag hur fantastiskt bra den faktiskt är. Känns som en typisk Westlife-låt och Shane sjunger som en gud! För att inte tala om videon...

Chances
En ganska annorlunda ballad. Den känns väldigt vuxen i verserna. Sen kommer en hel orkester strax innan refrängen vilket gör att det nästan låter som två olika låtar. Är ingen jättefavorit även om den är bra. Bridgen när dom sjunger how to start again är det överlägset bästa på låten och om någon dag kommer jag säkert älska resten av låten också.

I Will Reach You
Underbar redan från första sekund. Älskar texten. Älskar musiken. Älskar hur dom sjunger. Älskar att Mark skrivit låten. Hoppas verkligen dom sjunger den på turnéen!

Closer
Skriven av Byrne, Egan, Feehily och Filan. Alltid ett plus. Sen att låten är riktigt bra gör ju inget det heller. Att Mark kan skriva bra låtar det vet jag. Likaså Bryan på den tiden det bagav sig. Men det här måste vara den bästa låten Nicky, Kian och Shane varit med och skrivit. Mysig och cool ballad med klockren text.

The Reason
Är väldigt lik Hoobastanks version. Skillnaden är väl att Westlife sjunger and the reason is YOOUUUUU istället för att skrika det.

Tell Me It's Love
Också en favorit. Framför allt första versen och bridgen som är helt underbart sjungna! Go Mark och Nicky!!!

I Get Weak
Albumets bästa låt. Vet inte vad mer jag behöver säga? Den är fantastisk!

Before It's Too Late
Ytterligare en låt skriven av Mark. Och appropå det måste jag kort bara påstå att det här känns lite som Marks album. Han sjunger mer än vanligt (känns det som iaf) och han har skrivit två av låtarna. Dessutom verkar det ju vara han och pojkvännen hans som fixat konvolutet. Men åter till låten - en jättebra ballad! En av de bästa låtarna på skivan den med.

No One's Gonna Sleep Tonight
Överlägset sämst och den enda låten jag inte gillar. Skulle nästan kunna sträcka mig till att säga att det är deras sämsta låt någonsin men sen kom jag ihåg Rat Pack albumet...

Difference In Me
En helt ok låt. Eller egentligen en bra låt, men man glömmer bort den lite när resten av låtarna är så fantastiskt bra.

Too Hard To Say Goodbye
Introt låter lite som introt till You raise me up 2008. Känns lite som ett försök att skriva en lika känslosam låt att ha sist på albumet som I'll see you again. Det är det inte. Men den är helt underbar ändå. Pluspoäng för att dom skrivit den själva och att alla fyra sjunger i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0