Westlife - Turnaround Tour 2004

Torsdagen den 27 maj 2004

Började dagen med att packa allt jag behövde inför resan ner till Göteborg i mina byxfickor samt en platspåse med ite matsäck. Det var tungt! Gick runt så med en miljard saker i fickorna ungefär en halvdag i skolan innan det var dags att åka in till stan och cityterminalen. Bussen gick kl 15.45 och någon timme senare hoppade Lisa, Läcki, Malin, Cissi, FH och Meli på bussen. Det var en helt underbart rolig bussresa och i Borås hoppade Kim på. Av någon anledning som jag inte kommer ihåg apploderade vi när hon kom ombord. Sen vinkade vi hejdå till hennes mamma och hund innan bussen rullade vidare.

Innan vi kom fram till Göteborg bestämde vi oss för att ha en liten tävling. Tävlingen gick dumt nog ut på att vi tog tid när vi gick på toa för att se vem som var snabbast, bara för att Westlifekillarna inte visste det. Kim vann då hon aldrig gick på toa utan bara stod där en stund tills en tant öppnade dörren.

Väl framme i Göteborg trodde jag och Lisa att vi skulle hitta till Scandinavium, vi var ju där året innan. Men sån tur hade vi inte. Men medan vi letade körde en av Westlifes bussar förbi oss så vi sprang åt samma håll som den körde tills vi var framme. Klockan var då runt midnatt och det var dags att försöka sova lite i kön. Gick väl bättre för vissa och sämre för vissa, tex om man istället lekte fångarna på fortet. Dock var det väldigt kallt så det blev många promenader runt arenan under natten. En av gångerna träffade vi Gary och Tony som körde Westlifes scen.

Fredagen den 28 maj 2004

Hände en hel massa saker under dagen, bland annat fick Kim åka truck. Kösystemet ändrades x antal gånger men när det väl var dags hamnade vi på första raden lite åt vänster. Var en helt fantastisk konsert och man saknade knappt Bryan trots att han precis lämnat bandet. Utöver själva konserten var det Marks födelsedag så mitt i konserten fick han en tårta och hela Scandinavium sjöng Happy Birthday åt honom.


Efter konserten hoppade vi på bussen tillbaka mot Stockholm och nästa konsert.

Lördagen den 29 maj 2004

Var framme vid Globen runt halv sju på morgonen och hamnade en bit bak i kön. Hände inte så jättemycket under dagen mer än att jag och Malin Björk fick en varsin halstablett av Calle-vakt då han tyckte att vi var så bra föredömmen för resten i kön.

Väl inne i Globen hamnade vi på första och andra raden. Jag stod dock inte där speciellt länge då hon bakom mig tyckte att det var en bra idé att konstant armbåga mig i ryggen. Så istället stod jag en bit bak och kunde se bättre när dom var ute på den flygande catwalken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0