Mamma Mia, 22 oktober 2010, Globen

Övertalade mamma för någon vecka sen att hon skulle följa med mig och se Mamma Mia på Globen. Började kvällen med att äta middag vid Medborgarplatset. Ett stella som jag tror hette Mest. I vilket fall var det jättegod mat och jag åt någon form av skaldjursgryta/soppa.

Vi satt ganska högt upp i globen. Sektion B4 rad 2 närmare bestämt. Dock satt ingen på rad ett så vi hade gott om benutrymme! Det var andra gången jag såg musikalen. Förra gången var på Cirkus när den var på svenska. Dock har man ju sett filmen hur många gånger som helst. Jag tror vi har blivit lite bortskämda med den. Musikalen är ju självklart mycket enklare i och med att den framför på en scen. Man kan inte ha allt för många kulisser osv. Och eftersom det är live kan självklart något gå fel, till skillnad från filmen som är så perfekt. Där med inte sagt att jag inte gillar musikalen. Jag tycker den är helt underbart bra och jag hade jätterolgt igår. Dock var dom låtarna som inte är med i filmen nästan bäst...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0