Hur förbereder man sig bäst?

Förutsatt att det inte regnar är det på lördag dags för årets sportevenemang - Helenelund open i krocket. Jag har befunnit mig på annan ort ett x antal år och ska i år för första gången delta som vuxen (inte för att det är någon skillnad i reglerna beroende på om man är barn eller vuxen men ändå). Jag har tänkt mig en storslagen comeback som gärna resulterar i vinst.

Frågan är då hur man bäst förbereder sig inför detta? Matchen spelas med två personer i varje lag, helst en man och en kvinna. Lagen lottas strax innan matchen och det finns därför noll möjlighet till framförhållning vad gällande peptalk. Jag äger inte heller något krocket spel och kan därför inte träna på själva spelet. Jag bör även påpeka att det inte är någon större idé att plugga på reglerna då kvällens värd har ett rykte om sig att ändra reglerna till vad som för tillfället passar bäst. Det blir minst sagt en utmaning! Men första steget är väl kanske att be till vädergudarna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0