My point of view

Efter att ha läst WestlifeTards senaste post (eller snarare halva, ska läsa resten strax) kände jag att jag måste skriva av mig lite i frågan. Till 99% håller jag med i vad de flesta andra Westlifefansen verkar tycka. Det vill säga att jag köper att det då och då (ok, ganska ofta) händer att Westlife mimar på TV. Det är så det funkar och det sägs att det beror på att alla TV-studios inte har rätt utrustning för live musik. Det går jag med på.

Deras turnéer har dock ALLTID varit live. Så vitt vi vet i alla fall. Eller nej, jag tar tillbaka förra meningen. Det har varit live. Och fram till i år hade jag aldrig trott att det skulle vara på något annat sätt. Men så fel man kunde ha. Lägger upp samma video som finns på tards ifall nån läser det här men inte orkar läsa hennes också. Kolla vad som händer 1min och 20sek in i videon.



Det kan inte vara lätt att sjunga live för en hel arena med micen i knät. Just saying. Det kan ju inte bli mer uppenbart än så. Vad tänkte du med egentligen Mark?! Det är så fruktansvärt klantigt! Jag vet att det då och då händer att killarna glömmer sjunga. Framför allt kommer jag ihåg 2006 när de sjöng samma sång och Shane tappade bort sig totalt. Då gjorde han en ful dans istället och lämnade över till Mark när det var hans tur. Skillnade då var att det bara var musik. Ingen sång. Shane sjöng inte och då var det ingen sång. Då var det bara kul med en miss!

Men trots allt detta tänker jag inte sträcka mig så långt att jag säger att det var dåligt investerade pengar att köpa de där konsertbiljetterna till O2. Jag visste att de hade mimat första kvällen i Cardiff men när jag väl satt där hade jag inte en tanke på det. Men vad vet jag, de kanske faktiskt sjöng live där? Videon ovanför är ju i alla fall inte där ifrån utan från Birmingham. Och visst kommer jag fortsätta älska Westlife. Jag älskar ju musiken på skivorna så då får det väl vara så. Jag är arg och besviken, jag trodde verkligen de var bättre än så, men jag kommer aldrig sluta älska deras musik för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0