Dag 19- Smeknamn du har, och varför du har dom.

Mopp, Fjant, Torsten och Egon.

Mopp kommer från Westlife-tiden. Vi var vårat lilla nördgäng och där hade alla ett varsitt smeknamn. Mitt blev mopp och jag har ingen som helst aning om varför.

Fjant är egentligen också från Westlife-tiden. Jag och Börnie var i London och Brighton för att se Brian McFadden. Där träffade vi norska Silje och i någon slags kombination med att hon var norsk, Brians security Paul såg ut som en ekorre och jag och Anna hade samma namn blev Paul Talle och vi två Fjant. Det är även namnet som tillslut hamnade på min overall så uppe i Skellefteå är det väl ett ganska ehm, vedertaget? smeknamn för mig.

Torsten, heter inte alla det?!

Egon är det lillasyster som kom på. Alla hon kände fick konstiga namn. Egon, Sixten, Nisse, vän och Törsten. Och resten var Torsten. Eller något åt det hållet. Åtta Torsten och Nisse med vän...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0