Härlig helg!

Oj, vad mycket jag hunnit med i helgen. Men samtidigt känns det som jag hunnit ta det lugnt och slappa en hel del också! Gårdagen började med att jag tog bussen till Helenelund för att hämta mor och fars bil. Åkte sedan till Kallhäll och hämtade upp farmor som vi sedan bjöd på lunch. Tyckte lite synd om farmor när vi gick från bilen för det var så fruktansvärt halt, men det var ju i alla fall soligt och helt underbart väder!

När vi hade ätit åkte vi förbi kyrkogården och sedan hem med farmor. Jag och Simon fortsatte sedan till Stinsen för lite shopping och storhandling på Ica Maxi. Hem med grejerna och sedan ner till Kista för att köpa middag. Blev sushi som vi tog med oss till Helenelund. Slappade där någon timme innan det var dags att åka till Arlanda. Mor, far och bror har ju tillbringat sportlovsveckan på Kanarieöarna.

Höll dock på att bli tokig på Arlanda och var nära på att ge upp ett flertal gånger. Det började med att vi missade parkeringen vid terminal 5 och på grund av det lyckades vi irra runt och nästan åka vilse ett x antal gånger innan vi tillslut var påväg tillbaka ut mot E4an. Åkte upp på en bro, vände och gjorde ett till försök. Det gick bättre men vi råkade hamna på en handikapparkering och en gubbe sprang snabbt fram till oss och påpekade det. Som tur var hann mor, far och bror fram till bilen och kunde snabbt slänga in sig själva och väskorna innan jag hann flytta på mig. Så tillslut gick det ju bra och vi kom därifrån. Dock lyckades jag glömma min mobiltelefon i bilen så den fick bo i Helenelund under natten.

Så imorse tog vi bussen till Helenelund igen. Hämtade mobilen, åt ärtsoppa, kollade på skidskyttet och började kolla femmilen som jag sedan kollade klart här hemma. Nu ska jag mest bara slappa resten av kvällen. Lite packning inför London lär det nog bli också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0