Helgen

Ska skriva ett (eller två?) inlägg om konserterna också men det får bli någon annan dag. Vi börjar helt enkelt med allt annat som hända i helgen.

Gick upp klockan 02.30 natten mellan torsdag och fredag. En halvtimme senare kom taxin och hämtade mig och skulle köra mig till cityterminalen och flygbussen. Blev lite skrajsen där ett tag då dom hade stängt avfarten från motorvägen (enligt chaffisen i alla fall, jag kollade inte så noga) men vi svängde av nästa och det gick hur bra som helst. Dock råkade jag glömma min vantar i taxin. Hoppade på flygbussen och åkte iväg mot Skavsta. Kunde inte sova en sekund, men det gick ju bra ändå. Fick vänta en stund på Skavsta innan Lisa och Malin kom men sen bar det iväg på riktigt!

Landade på Stanstead, åkte buss in till Victoria och mötte upp Moa. Käkade lunch och började sedan leta oss bort till vårat hotell vid Limehouse. Var ett lite halvskumt område och man var tvungen o byta tåg så är väl inget att rekomendera om man åker till London för att turista eller shoppa, men det låg bra för oss som skulle på konsert (trots att det låg granne med typ en cementdepå). Blev dock riktigt impad av hotellet! Eller framför allt badrummet. Det var sprutt i duschen och handfatet hade en vattenblandare, något man ju sällan ser i Brittland. Var dessutom riktigt fräscht och vi fick jättemkt god frukost!


Spenderade eftermiddagen med att slappa på hotellet och ta igen oss lite. Sen var det dags att bege sig bort mot arenan. Efter mycket om och men och raskande runt själva konserthallen fick vi tag på ett bord så vi fick äta middag innan konserten. Sen gick vi in och vakten frågade mig om jag hade kakor eller kyklingvingar med mig...


Lördagen spenderades på stan. var in i Hyde Park en stund och sedan blev det lite shopping. Såg han Bobby ett x antal gånger (oerhört spännande fakta jag vet). Köpte mig en klänning och jag tror Lisa köpte en tröja av något slag. Mycket mer än så blev det inte men är nöjd ändå! På eftermiddagen åkte Moa tillbaka till Leeds och vi till hotellet där vi slappade och åt lite (med världens minsta bestick) innan konserten.


Söndagen gick vi upp och åt frukost bara, sen var det dags att röra sig mot flyget och åka hem igen. Allt som allt en riktigt bra resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0