Borde kanske lära mig tyska?

Jag har ett kvitto framför mig, från Schweitz. Kvittot är på tyska, eller vad de nu pratar i Schweitz (Stephane Lambiel pratar franska så vitt jag vet men så dålig på språk är jag bestämt inte att jag inte kan skilja på tyska och franska). Jag kan inte ett ord tyska. Hur lyckas man då bäst att försöka lista ut OM det är utskrivet någon moms på kvittot samt vilken procentsats som användes? Förutom mina icke existerande tyskakunskaper så är jag ju tyvärr inte ett vandrande register angående diverse momssatser världen över. Bensin i Schweitz liksom, vem har koll på den momssatsen? Om det ens är någon, vad vet jag. Google translate hjälper mig visserligen med tyskan men det känns ändå som att jag får gissa en del. Vet inte hur bra det är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0