Jag önskar jag vore lite piggare

Jag älskar att jag kan välja själv vilken tid jag börjar jobba, så länge jag arbetar mina åtta timmar per dag. Det föll sig liksom naturligt redan från början att komma till jobbet hyfsat tidigt (07.45) så jag kan gå hem hyfsat tidigt (16.15), det passar mig perfekt. Jag gillar att komma hem medan solen fortfarande behagar skina på vår balking, jag gillar att åka strax innan värsta rushen på t-banan, jag gillar att ha en stund för mig själv innan alla dyker upp på jobbet på morgonen.

Men när man går upp tidigt måste man ju gå och lägga sig tidigt. Allt efter kl 22.00 är S E N T! I vanliga fall hopplar jag i säng mellan 21.00 och 21.30, då hinner jag sova ut. Men tänk va skönt det skulle vara om jag till exempel skulle orka vara vaken så pass länge att jag orkar kolla ett TV-program som börjar 22.00, vilken lyx det skulle vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0