Westlife Live at Wembley

Idag kom äntligen dvdn!! Lite skumt hur den bästa turneen de gjort kan vara den sämsta live-dvdn... där med inte sagt att den på ngt som hellst vis var dålig men... jag vet inte, det var inte som det brukar när man kollar på westlife dvd. Kanske beror på att det var en otroligt tyst publik? :P haha! Helt seriöst skrek de ungefär lika mycket som man brukar skrika på en "vanlig" konsert men så fort det är ett pojkband på scenen brukar det låta betydligt mer!! Men som vanligt kommer ju dvdn bli bättre och bättre för varje gång man ser den!!

Skrev ju världens recension eller liknande direkt när vi kom hem från Sheffield i våras, och även Cardiff i somras men bara för att det är så kul måste jag ju skriva igen nu, fast betydligt kortare!! Sen lär det ju som vanligt inte vara ett dugg ehm... vad heter det? objektivt? anyways, here goes (med mina bilder från Nottingham och Sheffield):

Flying Without Wings

fww

Jag rös i hela kroppen oavbrutet i lite över 3min (hur lång nu låten är...)!! När Mark får till det finns det verkligen ingen som sjunger som han gör!! Helt underbart!

Hit You With The Real Thing

hywtrt

Riktigt bra live-låt och en av de bättre på dvdn!!

When You're Looking Like That

wyllt

En av mina absoluta favorit versioner av den här låten, framför allt när de stannar upp! Klockrent!! Och den var ju inte direkt sämre på dvdn borsätt från att just när de stannar är den inte filmad överdrivet bra...

Amazing

amazing

Mest mobbade dansen men helt underbart ändå! Kian sjöng bättre än vanligt

She's Back/ Billie Jean

sb-bj

Min absoluta favorit av allt jag någonsin sett!! Har svårt att tänka mig att jag äns kommer se något bättre i framtiden! Synd bara att det är Shane och Kian de zoomar in när de strippar :P Playboy!! haha

Addicted To Love

Ja, vad ska jag säga?? Jag tror jag redan har använt ordet underbart för många gånger...

I Wish/ Wild Wild West

Var tog spankningen vägen? Rolig låt, roligare dans, fortfarande lika skumt att Shane ställer sig på händerna men fortfarande... var tog spankningen vägen??

Senorita/ Don'tcha

dontcha

Ännu en höjdpunkt! No-one can thrust like Westlife :P Dock liite skumt att se kvinnor i 50års åldern bli helt vilda av det... haha

Colour My World

cmw

Underbar låt men tyvärr lite halvtråkig tills dess att Mark börjar sjunga andra versen.

Hey Whatever

Hade blivit betydligt bättre om publiken varit bättre!!

The Dance

The Dance

Är det bara jag som tycker att den går mkt fortare på dvdn än vad den gör på skivan? Hur som hellstär det en bättre version än den på skivan eftersom Nicky och Kian iaf sjunger backing vocals i denna!

Swear It Again

sia

Eftersom det är deras första låt och dessutom en av deras bättre låtar så kan ju alla texten till den... i vanliga fall... men hallå? publiken? vakna kanske?

Seasons In The Sun

sits

Trode aldrig att de skulle sjunga den här live igen men det gjorde de, och som de gjorde det!! Alla i bandet får sitt eget moment när alla lampor är riktade mot en i taget av dem, alla fyra får (minst) en varsin del av låten att sjunga och Nicky har tagit över Brians del och gjort den ännu bättre!! Sen slutet... OMG! "we had our joy, we had our fun, we shared our seasons in the sun"

World Of Our Own

wooo

Egentligen spelar det ingen roll hur de gör den här låten för den kommer ändå alltid vara helt otroligt bra. Men tyvärr vet ju de själva om det också... kanske därför den inte är riktigt lika bra som den brukar vara?

Mandy

mandy

Publiken har fortfarande inte vaknat!! Vad är detta?? Jag såg precis samma konsert 8ggr och inte en av de gångerna var publiken äns i närheten av så dålig... Jag menar, en av kvällarna överröstade vi Shane så han var tvungen att sluta sjunga men här hörs ju inte äns publiken... Och den här konserten var ju dvd inspelning vilket betyder att killarna är mer taggade och även om konserterna på inspelningsdagen kan bli nästan lite för perfekta så var den här kvällen inte sämre än de andra så jag förstår verkligen inte vad det är med publiken!!!

Queen Of My Heart

 qomh

Ingen kommer någonsin sjunga den första versen lika bra som Brian. Detta är Brians låt men Nicky och Kian gör det ändå bra!! Pluspoäng för att de två får chansen att sjunga!!

What Makes A Man

Alltid lika bra!!

You Raise Me Up

yrmu

Denna låten är ju en så klockren Westlife låt!! Dessutom bättre live!! Skumt att publiken kommer igång i sista låten... eller illa kanske jag ska säga...

STANDING UP ON THE KEY CHANGE!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback