Bara för att jag gillar att klaga

Tänkte först skriv att jag blir så putt på folk som klagar. Men med tanke på rubriken så får jag nog vara mer specifik än så. Jag blir putt på folk som klagar fastän dom egentligen bara är lata. Vad är egentligen poängen med att klaga på något men samtidigt vara för lat för att göra någonting åt saken? Typ som att söka jobb. Hur kan man klaga på att man inte har något jobb om man inte ens söker något? Sjävklart har man all rätt i värden att klaga om man faktiskt försöker. Men jag förstår verkligen inte poängen med att klaga om man inte gör det, försöker alltså. Tror folk seriöst att deras drömjobb ska komma springandes mot dom?!

Men o andra sidan, om folk är så dumma i huvudet blir det visserligen mindre konkurrens för mig när jag söker jobb...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0