Skellefteå måste vara sämst i världshistorien på att skotta

Det kommer typ lika mycket snö som i norraste norrland samtidigt som det är typ lika varmt som i södra sverige. Med andra ord blir det decimetervis med slask. Inte så att det skvätter lite när man går utan man får verkligen pulsa fram i slask.

Då gör det ju inte saken bättre att Skellefteå är sämst i världshistorien på att skotta! Tydligen är det vettigare att försöka skotta bort slask som frusit till tjock och knölig is än att skotta bort slasket. Så idag får jag snällt gå till Campus i totalt ovettiga skor (återkommer om det) i decimeterslask varvat med blixthalka.

Så till skorna. Vad ska man egentligen ha för skor en sån här dag? Vinterskorna klarar blött i form av snö, inte slask. Dom står fortfarande och torkar sen igår när vi va på en kanske 15min lång promenad i slasket. Gympaskorna är helt uteslutna. Det enda som egentligen skulle klara slasket är om jag ägde ett par gummistövlar, men dom skulle jag inte våga använda på grund av halkan. Jag får helt enkelt köpa mig en bil om jag ska ta mig torr och levande till Campus, men vilken student har råd med det?!

Kommentarer
Postat av: Sarah Fahlseson

Skaffa vettiga vinterskor som ar vattentat. :P Inte 'stockholm' vinterskor som ar gjort for att ser fint ut nar man ar inomhus. ;)

2009-11-16 @ 13:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0