Konståkningen

Kom nyss hem från konståkningen. Hade märkestagning så vi blev klara långt innan vi skulle. Hade ju planerat att stanna kvar en timma o hoppa. När jag slutade åka för 3½ år sen bestämde jag mig att jag varje år skulle klara följande hopp minst en gång:

Treahopp
Schalcow
Toeloop
Ögel
Flip
Lutz

Skulle iofs bli förvånad om det går så långt att jag inte längre står ett treahopp, menmen. Så idag klarade jag iaf alla utom flip och lutz. Var jättenära på flipen men måste definitivt träna mer på snabba landningar och att de verkligen blir på tydliga ytterskär!! Dock lite förvånande att jag lyckades stå ögel (dessutom 3ggr) eftersom det alltid har varit det hoppat jag gillat minst! Men för att vara första gången jag överhuvudtaget hoppar den här sesongen så är jag jättenöjd!!

Fast sen blev det ju inte så mkt hoppträning eftersom piruetterna är så otroligt mkt roligare! Lyckades göra 6 varv i sitt vilket var helt underbart!! Hoppen kan man ju träna på marken under sommaren och så så man inte glömmer men piruetter och framför allt då sitt-piruett är betydligt svårare på marken så det var skönt att första gången utan problem kunna göra massor med bra piruetter. Tränade iofs bara på sitt och stå... får väl ta ligg och kanske himel nästa gång! Då ska jag även se till att stå flip och helst även lutz också!!

Hmm... I'd be surprised if anyone understands this :P (förutom möjligtvis Jossi) haha

Kommentarer
Postat av: Systeryster

jag förstod allt ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback