Wembley or not

Det har gått från 5 till 7 till 9 till 7 till 5 till 7... konserter jag vill se menar jag! Först bestämde vi oss för Glasgow och Aberdeen dit vi ju har 5 biljetter, flyg bokade och allt. Sen började vi starkt fundera på Wembley också vilket ledde till att lilla Anna även ville åka till Newcastle. Insåg dock lika fort att Newcastle inte funkar eftersom det inte går att boka om flygbiljetterna. Men Wembley skulle det bli!! Vi bestämde oss dock för att vänta med att köpa några biljetter tills efter jul eftersom vi inte är världens rikaste... Men efter ett tag kändes det ändå som att 5st konserter skulle räcka... Sen hittade jag en person som sålde hyfsat bra biljetter till en av konserterna på Wembley och då började jag snabbt ändra mig... men det innebär ju att jag måste lyckas övertala Lisa och även övertyga mig själv att det är *letar efter rätt ord* rätt?? so here goes:

har jag råd? ja, om jag verkligen vill
vill jag verkligen? självklart!!
har lisa råd? vet inte
vill hon? skulle bli förvånad annars
vill hon verkligen?? inte så säkert
skulle hon offra något annat för att ha råd att se en konsert hon redan ska se fem gånger? jag vet inte
skulle jag? vid närmare eftertanke... absolut!
skulle jag kunna tänka mig att åka själv? definitivt inte
skulle jag kunna åka med någon annan? beror på vem
tänker jag för mycket? utan tvekan!!
kommer jag bli tokig snart? hmm...
gillar jag westlife för mycket? nej
gillar jag westlife för mycket för mitt eget bästa? troligtvis
hoppas jag att lisa ställer sig samma frågor? jag tror det
åker jag till london för ngt mer än westlife? nej, i så fall hade jag åkt vid annat tillfälle
är det fortfarande värt det? ja
är det värt det om vi bara lyckas få bilj till den ena konserten? den får jag fundera vidare på
är det värt det bara för att en gång få se dem på wembley? oja!!
om min mob bakar ihop totalt (vilket den nog gör snart), har jag då råd med en ny om jag åker? kanske
klarar jag mig utan mob? nej
klarar man två nätter utan hotell? ja
vill jag klara två nätter utan hotell? helst inte
en natt utan hotell då? utan tvekan
är det värt det om vi bara lyckas få bilj till den ena konserten? finns inget svar
blir det ingen eller två? troligtvis
vad tänker lisa? vet inte
vad gör jag om lisa har råd? mailar personen och köper bilj på momangen
vad gör jag om lisa inte har råd? vet inte
finns det något jag gillar bättre än att gå på konsert? nja... konståkingen ligger lika...
om det är en westlife konsert då? nej, finns inget roligare
varför tänker jag så mycket? *låter någon annan svara*

så vad gör jag??

uppdatering:

har anna sagt att jag ska ta chansen och åka? ja
har jag även fått tillåtelse att terrorisera lisa för att få min vilja igenom? ja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback