Funderingar

Kan inte sluta lyssna på The Love Album. De bra låtarna är ju så otroligt bra!! Lyssnar på You Light Up My Life just nu... när Mark börjar sjunga första refrängen, jag ryser! Det är vid sånna tillfällen man verkligen älskar westlifes musik! skitsamma att det bara är covers!! Det är så otroligt bra att jag inte orkar bry mig, även om jag eg ville ha nya låtar. Men o andra sidan är det inget att klaga över. Jag menar, nu har de släppt (ok... ska släppa i november) ett album med bara massor med covers och då är det så! Kan ju inte göra något åt saken :P Sen finns det ju självklart vissa låtar på skivan som jag verkligen inte gillar, men så hör man en av de bra och då.... finns inte ord! Finns låtar som man ryser i hela kroppen, låta som man inte kan hålla tillbaka tårarna... så fint! ok... nog om westlife för idag :P

Bella fyllde ju år igår... skrev inte så mkt men jag o Lisa hade planerat ett bra tag :) "Bakade" en tårta med banan, konserverade mandariner, vindruvor, grädde, maränger, gelehallon och daimkulor. supergod blev den *stolt*. Roligt med kalas ju, inte varje dag man har ett riktigt kalas med saft, tårta o ballonger.

bella 23tårtatårtbak

Sen pratade jag ju med konståkningen också! :D Dom har en grupp som ska ta märke 5-6 (dvs dom borde ha börjat hoppa ganska nyss typ trea-hopp, salchow, toeloop och gör antagligen "tupp-piruetter"). Helt underbart! Det är inte allt för svårt att lära ut, men de har åkt ett tag och kan lugnt stå på skridskorna. Inga 4-5 åringar som man måste "plocka upp" när de inte kan ställa sig upp själv :P Hur som hellst ska deras tränare sluta efter jul så fram till dess ska vi 2 ha gruppen tillsammas så jag lär känna barnen och vet lite hur det funkar i den här klubben. Sen efter jul ska jag få ta över gruppen själv. Ska bli riktigt roligt! Självklart skulle det vara roligt att träna själv också, men det var så länge sen jag åkte själv. Anledningen till att jag slutade var ju att vi fick nya tränare som var för målinriktade för mig. Innan åkte jag i en grupp som bara åkte för att det var roligt! Vi ville inte tävla och det var ingen som brydde sig om att ingen av oss stog tex axel (ok, jag har klarat 2ggr men 2ggr räknas väl kanske inte som att man kan hoppet!). Det fick vara så helt enkelt. Självklart tränade vi och försökte verkligen men det fanns inga krav att vi skulle klara det eftersom vår tränare visste vad vi ville. Men när de nya tränarna kom var det tränare som alla konståkare iaf i sthlm visste vilka de var. Bra tränare! Riktigt bra tränare tom! De ville dessutom att alla skulle bli bra konståkare, vilket ju självklart var bra för de som ville det! Men vi som eg inte brydde oss?? Det blev helt enkelt för tufft och jag slutade (5 månader efter att jag precis fått nya skridskor som kostade flera tusen). Så pga att jag hade fått helt nya skridskor kände jag att jag mer eller mindre var tvungen att fortsätta. Eg ville jag inte vara kvar i klubben alls men nu är jag verkligen glad att jag fortsatte. Det var riktigt roligt att vara tränare ju! När man faktiskt ser att barnen lär sig något! Första gången de står en flipp tex eller bara något så enkelt som första gången de kan resa på sig helt själva när de har ramlat och veta att jag faktiskt har en liten del i det. Det är jag som har lärt dom! Självklart ska man ju inte ta åt sig hela äran för det är ju de som gör det :P Men en liten del i det har man ju ändå... tror ju inte att man kommer på själv hur man ska göra en flipp. Eller när man ser de lite äldre åkarna som ska tävla och kan tänka att jag var hennes första tränare som lärde henne att göra en köttbulle och nu står hon dubbel-ögel. Den känslan är så underbar! Därför var jag tvungen att fortsätta som tränare! Fast det var ju inte det jag skulle komma fram till... det var ju varför jag inte vill åka själv. Men kanske borde jag det... det är en relativt ny klubb och vad jag har hört så har ingen av tränarna tävlingserfarenhet så dom kanske är sådär lagom seriösa! Fast då kommer vi ju till nästa fråga... har jag tid? och har jag kvar konditionen? vigheten? viljan?  Känner jag mig själv rätt så lär det nog bara bli att jag är tränare. Och tränar själv på isen här vid anderstorp (om det blir någon)

Så till idag... Hade en riktigt onödig redovisningslektion. Halva tiden patade han om en halv älg han skulle åka o hämta i helgen. Andra tiden sa han bara saker jag redan kunde som dessutom inte direkt kan tänkas vara det viktigaste inför tentan direkt.. menmen så kan det gå

ska tillbaka till skolan sen på FUSKIS-möte. Skulle sägas ngt om nolle p :)

Här ändrat bakrunden också (nähä?!?). Kände att nicky-bilden var för mörk för en svart text :P 

nej, bäst att jag slutar nu... halv novell ju!!

Dagens...
... klädsel: jeans o blå tjocktröja
... smink: Inget
... frisyr: uppsatt
... låt: total eclipse of the heart - westlife
... vill ha: vinter
... saknad: alla där hemma (alltid!)
... roligaste: den halva älgen
... tråkigaste: onödig redovisningslektion
... kramar: inte än iaf
... pussar: nopes
... TV-program: medium
... köp: mat
... godis: gelehallon och daimkulor
... lunch: vita bönor o korv
... kvällsmat: pasta o nån sås
... träning: cyklat till skolan o coop
... läsning: organisation
... nyttigaste: vindruvor
... "åh nej!":
... citat: "vi har våran på balkongen" (Lisa om en halv älg)

Kommentarer
Postat av: elina

Men hallojs! Så galet..kolla in vilka från sollet som blogga, så fann jag dig! Å kanske om lillsara är Den Sara som jag tror det är..blev så osäker när hon hade solbrillor på sig.. Ja, hej o hå, elina hära. Hade ju idrott med er på gymnasiet. Minns? Japp, norrlänningen.. Men hur i hela hamna du i skellfetä?

Postat av: elina

Åhå! Det var värst ;) O ja du..jag har suttit lite bakom ica-kassan..å nu läser jag en kurs i juridik! på Ltu. Så jag är hemma i norr igen. Sen länge..Skönt =)

2006-10-13 @ 13:41:32
URL: http://www.norrgorm.blogg.se
Postat av: elina

Jasså? ja, de har väl sammarbete kanske ja? =) Nej, jag läser bara en fristående kurs..Så inte phösare jag :P Vet inte riktigt vad jag ska hitta på när denna slutar nu snart..om jag ska hoppa på en ny kurs eller jobba. Svårt när man inte vet vad man vill bli!

2006-10-13 @ 18:47:25
URL: http://www.norrgorm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback