Signerings nostalgi

Hade noll plaerat så jag o Lisa bestämde oss för att åka in till stan. väl där hamnade vi som vanligt på Åhlens skivavdelning och jag fick för mig att jag skulle köpa Agnes nya skiva så väl framme vid kassan såg vi att hon skulle ha signering inne på CK senare. Så signerings nördar som vi är var vi ju tvungna att gå :P Fast det var ju ett tag kvar så vi gick till musik cafeet sålänge... satt där ett tag, sen vandrade vi runt på staan lite innan det var dags för signering. Kändes som att Skellefteå aldrig hade sett ngt liknande :P Var smockat med folk och totalt oorganiserat... verkade som om ingen där någonsin hade varit på signering förut vilket var ytters underhållande :P Anyways fick min skiva signerad. Var väl inte överdrivet roligt men jag hade ju inte direkt förväntat mig ngt annat :P NOSTALGI! Haha! Nästan ett år sen jag var på signering senast och då var det westlife... finns ju vissa skillander där...

agnes

Ikväll ska Bella och en till från hennes klass ha födelsedagsfest på kvartersgården :D Blir nog skojj!! Synd bara att min Lisa inte kan komma... Sen antagligen Traversen efter det :)

Dagens...
... klädsel: mysbyxor o blå tjocktröja
... smink: Inget
... frisyr: mer eller mindre utsläppt
... låt: somewhere down the road - Agnes
... vill ha: vinter
... saknad: alla där hemma (alltid!)
... roligaste: signeringsnostalgi :P
... tråkigaste: min Lisa kan inte komma på Bellas partaj
... kramar: ne
... pussar: nopes
... TV-program: tveksamt
... köp: Agnes - Stronger och en cola :P
... godis: ne
... lunch: ägg-macka
... kvällsmat: får se...
... träning: cyklat till stan
... läsning: affisher?
... nyttigaste: ägg?
... "åh nej!": dunno really
... citat: "yngling tog självmord med mopp" (Mange)

Måste ju berätta om min ytterst roliga/skumma dröm jag hade inatt!! here goes:

Westlife var i Sverige så jag och Lisa stod utanför hotellet (som förövrigt låt mitt emot ett sånt där riktigt sago-slott). Vi var helt ensamma där utanför så när Nicky helt plöttlsigt kommer ut blir vi livrädda och gömmer oss bakom en buske. Nicky springer iväg och vi tänker att "attans! varför gjorde vi sådär för??". Hur som hellst blev vi hungriga så vi bestämde oss för att gå till en irländsk pub som låg inte allt för långt ifrån hotellet. när vi kom in där var det överdrivet dekorerat. Var tredje barstol var vit, grön och orange och det satt irländska flog runt överallt. När vi ätit klart kom Nicky in genom dörren. Vi blev minst lika förskräckta som förra gången och gömde oss bakom en tidning. Även denna gången tänkte vi "attans! varför gjorde vi sådär för??" Så när Nicky gick började vi springa efter honom men vi var för långsamma så när vi kom fram till hotellet hade han redan smitit in. Det var nu ett 40tal personer där utanför (varav 2 (Bella och nn som jag inte vet vem det var) stod i sina studentoveraller). Efter en kort stund kom Mark och Shane ut och jag fick kort med båda 2. Sen kom Dave ut. Han kollade direkt mot mig och Lisa och sa "You two!! Come with me" och gav oss sitt elakaste leende. Vi följde med Dave en bit bort och han sa "ni vet... ni kan prata svenska med mig... fast inte bland alla de andra fansen förståss!" Sjävlklart blev vi väldigt förvånade över denna faktan och Dave berättade att han bodde i sverige innan han började jobba med westlife. Han lovade även att vi skulle få kort med alla 4 när de kom ut nästa gång. Lite senare kommer Nicky ut från hotellet och jag går fram o frågar om kort... Nicky säger nej... ler ett riktigt finurligt leende och säger sedan "nah, ofcouse you can... was only joking with you!" innan han springer iväg mot sagoslottet. Jag springer efter och efter en stund stannar han så vi kan ta kort. Men precis när jag trycker på kameraknappern vnder han med flit bort ansiktet så jag frågar om ett kort till vilket han självkart går med på... fast han vänder bort huvudet igen...! Lite senare utanför hotellet kommer Nicky ut igen.... Ikädd ett stort rött siden-skynke och en kungakrona. Sätter sig i den väntande häst-o-vagn som står där utanför. Kian kommer efter i en likada utstyrsel fast lime-grön. Mark och Shane är klädda i blått och lila. Sedan kommer Dave. Han har ett rött skunke med guldprickar på och en röd typ "dumstrut" på huvudet. Han bjuder upp mig och Lisa på häst-o-vagnen och vi åker där ifrån... slut :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback