Hundägare

Gick till Coop tidigare idag. På väg dit går jag ikapp en kvinna med en hund. Hunden har inget koppel men jag tänker att kvinnan förhoppningsvis har koll på sin hund och chansar på att passera dom. Det var dumt gjort. Hunden kommer springandes mot mig och ställer sig och hoppar upp och ner som en annan boll tre centimeter från mina fötter. Livrädd som jag är hoppar jag till och försöker gå där ifrån utan att sparka iväg hunden (den var liten, och man kan sparka bollar ganska långt). Självklart hoppas jag ju på att kvinnan ska dels se att jag är rädd och dels ta lite ansvar för hunden. Men icke! Istället för att ropa på hunden, alternativt typ bära bort den från mig och be om ursäkt så står hon lugnt kvar några meter bort och kollar irriterat på mig som om det var jag som hade gjort något fel. Det hade jag verkligen inte. Jag sparkade aldrig bort hunden även om det ett tag kändes som det enda alternativet. Det var ju snarare hon som inte kunde hålla koll på sin hund.

Så snälla alla hundägare. Kan du inte hålla koll på din hund, ha den i ett koppel så vi som är livrädda kan gå till Coop utan att avlida på vägen!

Kommentarer
Postat av: Alex.

Stackare. Hundägare är skumma msk. ;)

lillasyster lyckades köra in i samma gran 2ggr sist hon åkte skidor. körde rakt in i den, reste sig upp och bang! in i den igen. haha. önskar att jag hade fått se det ;)

2008-11-18 @ 20:35:05
URL: http://beingme.blogg.se/
Postat av: Anonym

wooof wooff

2008-11-19 @ 11:48:01
URL: http://metrobloggen.se/bumbi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0