Spöregn!

Vi pratade på jobbet idag att det var synd att man jobbade, annars hade man kunnat ligga ute och sola hela dagen. En halvtimme innan jag slutade började det spöregna! Det regnade så mkt att man nog inte ens kunde gå utanför dörren utan att bli dyngsur. Det var seriöst sjöar på vägen halva vägen hem. I det regnet hade jag en kvarts cykeltur att se fram emot. Lyckligtvis skickade pappa ett sms och frågade om jag och cykeln ville ha skjuts hem. Det var riktigt skönt! Dock blev jag dyngsur ändå eftersom jag dels var tvungen att springa ut till bilen, dels låsa upp cykeln och köra den till bilen så att pappa kunde sätta fast den. Mysigt värre! Men nu är jag i alla fall hemma och har till och med hunnit med en dusch. Mycket skönare med en varm dusch än spöregnet utanför!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0