E0004D

Imorgon klockan 9.00 är det dags för min sista tenta. Har visserligen ingen aning om ifall jag ska vara i B207-208 eller B224-227 men det brukar ju inte vara direkt svårt att lista ut. Jag tror jag kan allt nu. Eller nu överdrev jag. Jag tror jag kan allt utan nyckeltalat "Avkastning på sysselsatt kapital", den har jag gett upp på. Den kommer inte fastna i mitt huvud i alla fall. Men resten av nyckeltalen sitter. Likaså hävstångsmetoden, du pont, finansierings analys enligt direkt och indirekt metod, substansvärde, avkastningsvärde och investeringskalkyl med skatteeffekter. Så i jämförelse med allt jag faktiskt kan är ju avkastning på sysselsatt kapital ingenting.

Jag ska klara den den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0