Dublin 29/6-2/7

Mamma kom och hämtade upp oss vid 8 på morgonen för att köra ut oss till Arlanda. På Arlanda träffade vi förresten O och M från jobbet som skulle på projektmöte i Dublin. Väl framme i Dublin hoppade vi på Air Coachen, som ju har de skönaste sätena någonsin, in till stan. Hoppade av på O'Connell St och vandrade bort till Temple Bar där vårat hotell låg. Hotellet hette Blooms och hade en pub (VAT house) i samma hus vilka båda var helt underbart bra. Kan verkligen rekomendera det till alla som nån gång tänkt åka till Dublin! Gick en sväng på Grafton St och sedan tillbaka till hotellet då alla gäster fick en varsin gratis öl (eller Baileys om man så ville) i puben. Satt där ett tag, gick iväg och åt middag och kom sedan tillbaka för att se något lokalt band spela irlänsk musik. Bandet var väl ingen höjdare då de var väldigt lättdistraherade och gjärna fastnade i att kolla på TV medan de försökte sjunga och spela. Men vi hade kul ändå.



Nästa dag var en riktigt shoppingdag. Hann med både Grafton St och vägen som korsar O'Connell St där vid Millenium Spire (vad den nu heter). På kvällen blev det bio - Transformers 3. Var väl precis som de andra Transformersfilmerna en helt ok film, dock lite lång. och som allting tyckte Simon att det var alldeles för mycket människor medan jag tyckte att det var alldeles för många robotar (ja, jag vet att filmen handlar om robotarna).



Dundrum stod på schemat nästa dag. Tog Luasen dit ut och kollade i alla möjliga omöjliga affärer. Visst är det ett snyggt köpcentrum och helt sjukt stort, men utbudet är ju tyvärr inget att hurra över. Kanske är så att jag helt enkelt inte har samma klädstil som irländarna men jag tror inte jag köpte någonting alls där förutom en pizza med jätteäcklig skinka till lunch. Kvällen spenderades i solen i St Stephens Green tills dess att parken stängde, då gick vi tillbaka till hotellets pub i hopp om att kvällens liveband skulle vara bättre. De var dock så sega på att komma igång så det slutade med att vi gick upp på rummet och la oss innan de ens hade hunnit börja.



Sista dagen hann vi inte mycket mer än att äta lunch innan det var dags att åka till flygplatsen. Mitt paraply var tydligen väldigt intressant i säkerhetskontrollen, fråga mig inte varför. Men efter lite spanande på det fick vi traska igenom och fortsätta vår resa mot London.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0