Nu ska vi prata bussar

Det har verkligen inte varit min dag idag när det gäller bussarna. Imorse var min buss tre minuter för tidig vilket såklart innebar att jag missade den och glatt fick vänta på nästa. Den bussen var istället en minut försenad. Sen när jag skulle hem kom tunnelbanan in samtidigt som bussen ska gå, men bussen hem brukar alltid vara sen så jag chansade på att springa de ynka meterna upp och självklart åkte bussen när jag hade högst tio meter kvar. Gissa vad som hände sen? Jo, nästa buss var fyra minuter sen.

Men sen höll jag inte på att ta mig hem i alla fall. Ska försöka förklara så alla som inte bor just här förstår. Vid Jan Stenbäcks torg är det i vanliga fall ganska trångt. Jag skulle inte vilja köra buss där och få mötande trafik i alla fall. Just nu håller de dessutom på att bygga om vilket gör det hela ännu lite trängre. Värt att påpeka är också att bara bussar får köra där. Därför kan man undra varför det parkerat fem/sex bilar längs vägen. Där blev det alltså stopp då vi fick tre mötande bussar på en, på grund av bilarna, smal enkelriktad väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0