Paj

Hela Simons jobb har någon form av veggovecka den här veckan. Med andra ord ska alla luncher vara vegetarisk mat och eftersom jag kommer hem nästan två timmar före Simon och vi båda gärna har matlåda med oss till jobbet så blir det alltså mitt uppdrag att laga mat. Don't get me wrong, jag älskar vegetarisk mat men att komma på tillräckligt många rätter för att det ska räcka en vecka är inte det lättaste.

Så idag blir det champinjonpaj. Kommer bli så mumsigt när den är klar men det finns inte ord för hur mycket jag ogillar att vispa ihop degen. Våran elvisp är ju dels helt värdelös men sedan är det nog inte tänkt att man ska göra det med en elvisp i alla fall. Matberedare är det som gäller och en sådan äger jag inte. Men det blir som sagt jättegott så vi kan i alla fall låtsas att det är värt det.


Vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0