Bion igår

Jag och Simon träffade Johanna, Martina och Vicki i Kista. Gick först för att hämta ut våra biljetter. Var lite småkrångligt eftersom biomaten inte tyckte om Vickis kort.

Blev middag på Food courten. Valde en rätt som verkade vara supergod och som sen visade sig vara lagom god och jätteonödigt krånglig. Tigerräkor med nå chili och nudlar. Problemet var att jag var tvungen att skala varje chiliindränkt räka innan jag kunde äta dom. Det tog tid, var svårt att skala med bestick och all chili försvann med skalet. Gott men tänker inte äta det igen!

Bion sen, Australia. Kändes som två helt olika filmer ihopslagna till en. Först var det den jättesöta mysiga sagan om en liten pojke som skulle fösa kor från ett ställe till ett annat, med lillpojken som berättarröst. Sen när regnet kom var det ett jättebra slut på filmen och jag var redo att gå. Men icke! Då började en krigshistoria som inte längre var berättad av pojken. Dom kunde gott och väl struntat i den sista halvan. Usch va arga vi var på filmen på väg hem! Första delen var ju jättebra så kommer dom och förstör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0