Redan slut

Gick in på stan idag för en mindre shoppingrunda. På shoppinglistan stog det:

  • Present till mormor
  • Julklapp till Simon
  • Skosnören
  • Skärp
Men först blev det lunch på Max med älsklingen. Beställde en pepper utan tomat, med ost, med vit sås istället för orginalsåsen och kykling istället för kött. Kanske inte världens lättaste beställning men långt ifrån omöjligt. Dock blev det inte riktigt rätt. Själva specialbeställningen blev rätt men dom lyckades missa själva huvudingrediensen på en pepper - jalapenosarna. Smidigt värre. Men var så mycket folk så orkade inte klaga och åt glatt min burgare som ändå var riktigt god!

Sen kom Simon på den brillianta idén att vi skulle gå till Game och köpa Lips. Så det gjorde vi. Men först köpte vi Aftonbladet eftersom man av någon underlig anledning fick 100kr rabatt på spelet om man hade dagens Aftonbladet. Så ikväll blir det sjunga av!

Simon begav sig tillbaka till skolan medan jag traskade vidare. Presenten till mormor var lättfixad. Lika så skosnörena. Skärpet var dock svindyrt och julklappen var slut. Hade sagt innan att jag skulle köpa julklappen nu direkt när jag fick pengar för jag var orolig att den skulle ta slut. Men det räckte alltså inte. Så istället ska Anna få kolla om den finns i Stockholm, så håll alla tummar ni har!

Sist men inte minst: Grattis på födelsedagen mormor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0