Restaurangbesök

Nu var vi hemkommna igen. Var på Helenes krog & bar. Ett mysigt ställe faktiskt. Men det näst godaste Ceasarsalladen jag någonsin ätit. Godast är ju självklart den på O'Learys i Skellefteå. Inte mycket som slår den. Dock finns det bildbevis på att jag ätit revbenspjäll. Om ni någon gång ser dom så ber jag er vänlig men bestämt att inte tro på dom. Jag åt inte revbenspjäll. Jag tycker över huvud taget inte om revbenspjäll. Men när servetrisen inte orkade bära fem stycket överdrivet tunga tallrikar i samma omgång så flyttade vi snällt resterande tallrikar mot änden av bordet så det skulle gå lättare för henne. Då hamnade Pelles revbenspjäll framför mig och påpasslig som hon är så passade Jossi på att fota. Men nog tjatat om revbenspjällen.

På väg hem gick vi till Centralen istället för till Södra. Restaurangen låg på Mariatorget för övrigt. Blev en alldeles lagom lång kvällspromenad, även fast det då och då blåste alldeles för mycket och kallt för min smak. Var en händelserik promenad med fula träd och en lillasyster som bestämt skulle passa på att krama slottet nu när hon var hemma från dom Norrländska skogarna.

Nu ska jag gå och dö, förlåt Pelle, slappa heter det ju. Man får ju inte vara så brutal. Men framför TVn ska jag sätta mig med resten av familjen och bara ta det lugnt resten av kvällen.

Och dagens citat från förra inlägget blir definitivt: "Flarn i naveln"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0