Jag älskar att vara sambo

Inte sambo i sin rätta menining. "När två personer bor tillsammans under äktenskapsliknande former". Det är inte riktigt så vi lever. Men sambo på det enkla sättet att jag och min älskade pojke bor tillsammans bara vi två i våran alldeles egna studentlägenhet. Jag älskar det.

Anne frågade mig hur det går för oss nu när vi bott tillsammans i ett halvår. Så jag började helt enkelt fundera vad jag faktiskt tycker och tänker om det. Har kännt många gånger att jag gör mycket mer här hemma än vad han gör. Men varje gång har jag lika snabbt insett att jag har helt otroligt mycket mer fritid och därför mer tid att fixa och dona på. Det har jag med andra ord slutat störa mig på. Det var nog allt på den negativa sidan.

På den positiva sidan är det först och främst helt underbart att ha något som är vårat. Visserligen äger vi ju inte lägenheten men det är våra möbler, vi som inrett det, våra småpryttlar, våra saker som ligger utspridda över lägenheten, våran smutsiga disk, vårat.

Kommentarer
Postat av: Ewe

åh va lyx, längtar tills jag får det ;D

2009-01-11 @ 15:14:27
URL: http://ewees.blogg.se/
Postat av: Liz

Vad glad jag blir att det känns så för dig! Hoppas det kommer kännas så för mig och Johan också! =D

2009-01-12 @ 11:55:54
URL: http://dublinbaby.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0