Anna och Katrin på äventyr

Ok, ett äventyr var det väl kanske inte. Men det var i alla fall någonting utöver det vanliga. För en gångs skull var vi två stycken ute i matsalen under dagen, jag och Katrin. Efter ett tag insåg vi att golvet konstant blev vitprickigt och efter att jag gått en uterunda insåg jag att någon dummer hade spillt ut en hel målarfärgsburk på parkeringen. Dumma som folk är hade dom ju så smidigt klivit i den stora färghögen, där av de vita fläckarna på golvet. Så vi funderade ut hur vi skulle få bort det och efter att vi konsulterat (eller vad det heter) Terese och Emma samt fått spontan hjälp av en random byggjobbare blev det så att Abdi fick ta högtryckstvätten och spola bort all färg. Först fick jag och Katrin gå runt i matsalen och fråga alla vem som ägde den blå/gråa audin så personen i fråga kunde flytta på den och slippa risken att få målarfärg på den till synes nytvättade bilen. En timme senare var det mesta av färgen borta, både innomhus och utomhus.

It's a touch when I feel bad
It's a smile when I get mad
All the little things I am
Everyday I love you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0