London 2009

Kom igårkväll hem från en alldeles underbar resa till London med min älskling. Det absolut bästa var nog att det var över förväntan för Simon och att han nu verkar vara lite mer sugen på att resa i framtiden!

Måndag 8 juni
8.20 skjutsade pappa mig och Simon till Arlanda. Var väl egentligen lite tidigt med tanke på att flyget inte gick förrän 11.10 men det gick bra ändå. Var framme i London vid lunchtid och tog Heathrow Connect till Paddington St. Vi hade lite problem att hitta hotellet sen eftersom vi inte hade någon karta men efter att ha frågat några byggjobbare gick det bra. På eftermiddagen/kvällen tog vi en långpromenad genom Hyde Park, Oxford St och ner till Piccadilly Circus så Simon fick se lite vad som fanns och så.

Hotellet

Tisdag 9 juni
Sightseeingdag! Började med att ta tunnelbanan till Westminister (tror jag) och gick sedan bort till London Eye. Tänkte att det var dags att åka den nu eftersom jag varit i London så många gånger utan att göra det. Var visserligen svindyrt men efter att ha åkt den var det definitivt värt pengarna. Riktigt coolt! Tog sedan en kort promenad och kollade IMAX-bion innan vi tog tunnelbanan till Baker St. Var dags för Madame Tussaudes, något som jag aldrig heller besökt tidigare. Var riktigt roligt det med även om jag nog gillade London Eye bättre. Sist men inte minst tog vi en sväng förbi Harrods.

Onsdag 10 juni
Shoppingdag. Var strejk i tunnelbanan men vi tog oss in till affärerna ändå. Knatade runt i alla affärer vi såg som såg roliga ut och shoppade hyfsat mycket. Var även förbi Forbidden Planet, nån affär med massa serietidiningar, böcker och leksaker som Simon ville till.

Torsdag 11 juni
Tog tåget ner till Brighton. Vi hade dock lite småproblem att ta oss till Victoria där tåget gick ifrån pga strejken men vi fick tag på en taxi mer eller mindre i sista stund. Shoppade lite och var en hel del ute på piren. Åt dom goda munkarna, kollade på utsikten, var inne i spelhallen och allt sånt där man måste göra när man är i Brighton.

Fredag 12 juni
Tog en promenad genom Hyde Park bort till Buckingham Palace där vi kollade på vaktbytet. Det roligaste var väl att vakterna som spelade musik spelade Star Wars och någon James Bond låt. Aningen skumt. Efteråt åkte vi bort till Tower Bridge och kollade ytterligare sevärdheter. Sedan blev det ytterligare shopping, middag på en italiensk restaurang och bio, såg the hangover. Vet inte om filmen eller biografen var skummast...

Lördag 13 juni
Tog det mest lugnt i det fina vädret. Blev väl lite shopping men annars satt vi mest i parken. Riktigt mysig dag!

Söndag 14 juni
Dags att åka hem. Känns som att det mesta av dagen spenderades på Heathrow, men det är ju i alla fall stort och det finns mycket att titta på!