Leta lägenhet

Det har jag roat mig med idag, istället för vissa andra vettiga saker som jag måste göra. Visserligen vet jag ju inte ens om jag ska flytta till sommaren/hösten. Men det är ju alltid kul att kolla!

På ett sätt vill jag verkligen flytta. Skulle vara så skönt att ha en lägenhet som är ens egen. På riktigt. Inte en studentlägenhet. Och har jag en egen lägenhet innebär ju det faktiskt att jag har ett vettigt jobb också. Och det vore ju minst sagt trevligt. Men samtidigt skulle det ju vara jättejobbigt att flytta från Simon. Självklart kommer vi ju ses i alla fall men att bo ca 80 mil från varandra i ungefär ett år låter ju inte speciellt lockande. Men jobb måste komma i första hand och blir det ett jobb i Stockholm vill jag ju vara förberedd så jag slipper flytta hem till mammsen och pappsen allt för länge. Sommaren i Helenelund kan jag absolut stå ut med men blir det att jag stannar i Stockholm tänker jag banne mig inte bo hos päronen. Tror inte att dom vill det heller, jag är ju trots allt stor nu och har bott hemifrån i över 2½ år.

Det bästa vore ju om jag visse att jag hade ett jobb. Vare sig det är i Stockholm eller Skellefteå. Tänk va skönt att veta vad man ska göra i höst så man slipper oroa sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0