Vad ska man göra i höst egentligen?

Utbildningen tar ju slut nu. I alla fall om vi räknar bort dom tre tentorna jag ännu inte klarat. Lite läskigt faktiskt. Har ju ingen aning om vad som händer och inte händer. Sitter och försöker komma på vilka fördelar och nackdelar som Stockholm och Skellefteå har. Inte det lättaste.

Skellefteå

+ Simon kommer med största sannorlikhet bo kvar här ett år till
+ Jag behöver inte hitta någonstans att bo
+ Jag kan utan problem göra mina tre omtentor

- Alla kompisar flyttar härifrån
- Skellefteå är och kommer alltid att vara en tråkig stad och i höst är jag ju inte ens student längre

Stockholm

+ Jag älskar Stockholm
+ Jag kan skaffa en ny lägenhet och börja ett "riktigt" liv
+ Alla kompisarna

- Ingen Simon

Inte det lättaste som sagt! Helst av allt skulle jag vilja hoppa fram något år tills dess att jag har ett vettigt jobb och jag och Simon bor någonstans där vi kan tänka oss att fortsätta bo ett tag framöver. Men det går ju inte. Lämpligtvis. Så om vi då istället ska försöka rangordna vad jag helst vill i höst så ser det för tillfället ut så här:
  1. Ha ett vettigt jobb i Skellefteå
  2. Ha ett vettigt jobb i Stockholm
  3. Ha ett mindre vettigt jobb i Skellefteå (det är ju trots allt fortfarande ett jobb)
  4. Jobba halvtid på McDonald's i Häggvik samtidigt som jag läser en eller två kurser i Nationalekonomi
Önska mig lycka till?

Kommentarer
Postat av: amir stein

Du vet vad som händer om du återvänder till mcdonalds? Eller måste jag påminna dig? ;)

2009-03-02 @ 18:37:15
URL: http://cassanova.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha jag kommer allt ihåg. Tur att du kommer ihåg vad som händer om jag inte återvänder till McDonalds!

2009-03-02 @ 19:21:05
URL: http://annamopp.blogg.se/ny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0