Jag vill inte längre

Viljan att bo i Skellefteå finns inte längre. Jag är fullt medveten om att jag måste stanna här till juni, jag har ju mitt jobb och mina tentor som ska fixas och jag vill inte flytta ifrån Simon som ju också har sitt här i år. Men oj vad jag vill här ifrån.

Jag vet när jag flyttade hit att man lite halvt ogillade alla "gamlingar" som varit på Campus i evigheter.
Nu är det jag som är en "gamling". Vill inte bli uppfattad som ännu en person som aldrig kan slita sig från Campus. Framför allt när det jag vill allra mest är att flytta tillbaka till Stockholm. Jag vill vara nära familjen och kompisarna, jag vill ha ett riktigt heltidsjobb med fasta arbetstider - tänk vilken lyx! Jag vill kunna sätta mig på en SL-buss/pendeltåg/tunnelbana och vakna upp på morgonen istället för en 20min lång promenad på vägar som aldrig tycks bli färdiga, jag vill kunna helt spontant gå på en konsert på Globen, jag vill kunna shoppa efter klockan 16 på helgen, jag vill hem, jag vill bli vuxen!

Sju månader och tolv dagar kvar.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag förstår dig precis. Även om jag saknar Skellefteå och allt folk så är jag så himla glad att jag har kommit därifrån! Men tänkt positivt, snart en till turné att planera! =) Biljettstress och vänstertrafik =D

2009-10-19 @ 15:36:15
URL: http://dublinbaby.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0