NRJ in the Park 2002, Kungsan

Eftersom den förra blev så kort tar vi en till på en gång.

Var där med lillasyster. Var jättevarmt och fint väder ute, vilket ju innebär både fördelar och nackdelar. Självklart är det trevligt med fint väder men när man stått och köat hela dagen och antagligen inte fått i sig tillräckligt med vätska går det väl som det går. Var nämligen ett helt gäng med folk som svimmade, men jag återkommer till det.

Självklart var vi där för att se Atomic Kitten. Sist vi såg dem, på OKEJ dagen året innan, var det ju bara Liz och Tash som var där. Och inte hade vi bättre tur den här gången. Nu var Tash alldeles för gravid alternativt så hade hos nyss fått sitt barn och var inte där. Så den här gången såg vi bara Liz och Jenny. Men oj vad bra dom var! Bland annat sjöng dom sin helt nya låt The tide is high. Förutom Atomick Kitten såg vi Supernatural, Sophie Ellis Bextor, Chayenne och Robyn.

Men tillbaka till svimmandet. Vet såklart inte varför alla svimmade men antar att det hade något med värmen att göra. I vilket fall kände lillasyster att hon var på väg att svimma så jag ropade på en vakt som kom och drog henne över kravallstaketet, men vi ville inte tappa bort varandra så han drog över mig också. Det var verkligen det värsta jag någonsin har gjort. Inte nog med att kravallstaketet ju är hårt så skulle ju alla tusentals bakom oss självklart tränga sig in på våra platser redan när vi var halvvägs över. Man blev minst sagt mos och jag hade ont i magen i flera dagar efteråt. Så efter det försöker jag se till att folk runt omkring tar det lugnt medan någon blir överlyft.

Sen tappade jag vårat fina plakat också, men en snäll vakt hämtade det åt mig. Vi hade ritat Atomic Kitten-loggan på en vit pappbit och skrivit tjejernas namn runtomkring. Var väl lite lagom snyggt.


Den pyttelilla bomb-katten i vänstra hörnet hade vi målat på vårat plakat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0