Guide

Jag har varit på lite halvdåligt humör idag och blivit minst sagt irriterad på många kunder. Men istället för att visa det inför kunderna har jag varit lika glad och trevlig som vanligt och skriver av mig här nu istället. Vi kan säga att det är en guide för hur man ska göra när man besöker en McDonald's restaurang för att vi ska kunna göra vårat jobb så bra som möjligt så att du kan få så bra service som möjligt (rätt mat, fräsch mat, snabbt, i en ren restaurang etc).
  • Beställ inte en BigMac om du vill ha en BigMac meny. Hur tror du att jag automatiskt ska veta att det är det du menar när det inte är det du säger?
  • Om du vill ha en Coca Cola (eller någon annan läsk för den delen), beställ inte en läsk. Säg att du vill ha en cola för jag kan åter igen inte läsa dina tankar.
  • Samma sak gäller för Milkshake. Jag vet inte vilken smak du vill ha om du inte säger vilken smak du vill ha.
  • Om du tex har tänkt att beställa ett Happy Meal med hamburgare, pommes, cola och morötter till ditt barn. Är det då så svårt att säga det då? Jag kan lova att det är betydligt svårare för mig att veta att det är det du vill ha om du säger att du vill ha ett Happy Meal med cola.
  • Ett Happy Meal innehåller äpplen eller morötter, vare sig du gillar det eller inte. Det blir inte ett Happy Meal annars. Punkt.
  • Säg inte att du inte vill ha en meny om du ändå vill ha både pommes och cola till. Är det verkligen farligt att beställa en meny? Tror du att du blir lurad på mer pengar eller vad?
  • När du beställer mat i McDriven (eller Drive Thrun om du hellre vill kalla den det) - Beställ maten i den röda boxen, lyssna på vad vi säger och följ instruktionerna (som i princip alltid innebär att du betalar i lucka ett och hämtar ut maten i lucka två).
  • När du beställer mat i McDriven - veva ner ditt bilfönster. Jag lovar att det inte hörs vad du säger genom rutan.
  • När du beställer mat i McDriven - prata inte i mun med dom andra i din bil. Eftersom jag inte ser dig kan jag inte tyda ditt kroppspråk eller någonting annat. Se det som att du pratar i telefon, det funkar ju på ungefär samma sätt. Så när jag hör flera röster samtidigt är det jättesvårt att urskilja vem det är som beställer och vad personen beställer.
  • När du beställer mat i McDriven - låt personen som sitter närmast luckan beställa. Det hörs (oftast) inte annars.
  • När du beställer mat i McDriven - skrik inte! Det är en microfon du pratar i och jag får jävligt ont i öronen varje gång någon skriker.
  • När du beställer mat i McDriven - om jag ber dig stänga av motorn betyder det att jag vill att du stänger av motorn för att din motor låter högre än din röst. Det hjälper inte att du upprepar din beställning eller att du skriker, jag kommer ändå höra motorn så snälla stäng av den när jag ber dig.
  • När du beställer mat i McDriven - jag tar alltid emot din beställning så fort jag kan. Om jag ber dig dröja innebär det att jag hjälper kunden innan dig eller att jag fixar med någonting som gör att du kan få din mat snabbare.
  • När du beställer mat i McDriven - om ingen svarar när du kommer fram till McDriven hjälper det inte att skrika eller säga hallå en miljard gånger. Jag hör dig och jag ignorerar dig inte. Med största sannorlikhet bär jag på någonting med båda händerna och har ingen möjlighet att släppa taget med ena handen så att jag kan trycka på knappen som gör att jag kan börja prata med dig.
  • När du beställer mat i McDriven - om jag ber dig köra fram till första luckan kör du fram till första luckan. Om jag inte står där så stannar du kvar där ändå och väntar på mig. Jag har med största sannorlikhet tagit emot din beställning i en annan del av restaurangen och är på väg till dig så snabbt jag kan. Om du istället kör fram till lucka två innebär det att jag måste springa fram och tillbaka en hel massa gånger och det kommer ta betydligt längre tid innan du kan få din mat.
  • När du beställer mat i McDriven - om jag ber dig köra fram till andra luckan kör du fram till andra luckan. Är du osäker på vad jag sa är det vettigast att stanna i lucka ett tills jag vinkar fram dig.
Så, nu har jag avreagerat mig lite.

Update:

Glömde skriva ner följande punkter.
  • Det är inte mitt jobb att plocka undan din bricka. Det är visserligen mitt jobb att hålla restaurangen ren och fräsch men vill du att någon ska göra allt jobb åt dig får du gå till en riktig restaurang.
  • Släng inte sopor där det helt uppenbart inte är en papperskorg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0