Händig

Vårat köksbord har inte varit det snyggaste. Man kan väl säga att det syntes att det varit med enda sedan Simons barndom. Det var repor och jack som alla hade fått någon fint smutsig grå nyans och det var näst intill omöjligt att torka av bordet då trasan oftast tyckte det var en bra idé att fastna i alla jack.

Så idag tog vi äntligen tag i saken! Strax efter kl 12 kom pappa hit och hämtade oss och bilen. Sedan fick Simon stå under carporten i Helenelund och slipa hela bordsytan med pappas slipmaskin medan jag, mamma och pappa åkte till Beijer och inhandlade lack, sandpapper och pensel.

När bordet var färdigslipat, avtorkat och vi hade ätit lunch hjälptes vi åt att lacka hela bordet som nu står inne i garaget och torkar. Imorgon är det dags för steg 3 och 4. Sandpappra lacken och sedan lacka bordet igen. Sen får vi se hur lång tid det tar för det att torka (står 4-6h på burken) om vi får hem vårat nya snygga köksbord imorgonkväll eller på måndag.

Känner mig faktiskt ganska händig, även fast Simon gjorde det mesta av jobbet! Dock är jag lite irriterad på att jag inte lyckades ta ett enda kort så det blir ingen före och efter bild. Eller jo, kanske en efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0